Saturday, 19 May 2012

SePetaNG di KamPungKU :)

Assalamualaikum

lama dh sya nk updte blog tp bla buka blog ja...hilang mood, jd ari ni sya nk update jgk. Sya ada balek kampung ptg jumaat lalu, mgkin kampung sya xsama dgn org lain sbb kampung sya tu sbnarnya rmh mak long sya..hehehe knpe ye? sbb....sya dh xda ada nenek mhupun datuk smnjak sya kecik lg. Jd stiap kali rya family sya balek rmh mak long la jwbnya. Haaa...ada ape ye kt rmh mak long sya ni...sya nk tunjuk buah tangan dr kampung :)

ni la buah tgn dr mak long
buah pelam epal...sedap klau mencicah ni
bunga kantan :)
adek sya tgkap ikan puyu utk bwa balek rmh :)
sapa tahu ni buah apa????
ni la buah mahkota dewa :)
ni buah munggai..buat gulai sedap..
ni la gulai munggai..yummy klau cicah roti :)
lepat 3 rasa ( pelam + pisang + quinin )
fuh...penat sya nk mngkap gmbaq suma ni...smpai brpeluh2...xcya ke..kjap2

tgok dahi sya..berpeluh2 tau :)
haaa....ni la buah tgn dr kampung....mcm xkena ja tajuk entri sya kan...abaikan tajuk tu..kekeke...sronok kan bila balek kmpg ni, mcm2 buah tgn dpt (tu motif sbnarnya..hehe) sya ziarah mak long sbnarnya mak long nk pegi umrah...waaa nak itot mak long...sya nk pesan jubah mekah..hehe...sronok tau mak long sya, dy slalu pegi umrah...bln3 ri tu pak long sya bru je balek, ni mak long pulak, blh dktakn tiap2 taun...waaa sronok kan...reader suma doakn sya smoga dpt mnjejak kaki d tnh suci jgk ye :) insyaAllah..parent sya dh pegi dh...ummm sya pun nk p jgk...clssmate sya pun dh 3 org pegi...jom reader2 suma kita kumpul duit dan pegi beramai2..insyaAllah :)

ღ l o t s o f l o v e ღ

34 comments:

  1. xpernah jumpa pon buah mahkota dewa.
    kesian saya kan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. buah ni baru2 ni ja sya tau pun :)

      Delete
  2. aaa sama dgn syahirah tk penah jumpa n tk penah makan

    ReplyDelete
  3. buah munggai dengan buah mahkota dewa pun sy tak tahu jugak.. huhu..

    ReplyDelete
  4. sedap je tengok gmbar2 tu. nanti nak ikowt balek kampung ! hehe

    ReplyDelete
  5. buah mahkota dewa?? first time dengar. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh..sya pun bru kenal jgk buah ni :D

      Delete
  6. First time dengar buah mahkota dewa & buah munggai tu. hee. Yang saya tahu buah pelam epal tu. Teringin nak makan -_-

    ReplyDelete
  7. xpenah dgr pun..munggai ngn dewa tu haha..
    jom singgah n komen kat sini jugak ye

    ReplyDelete
  8. buah mungai n mahkota dewa tu x penah jumpa. hee. pdahal dok kmpung je pon. :D

    ReplyDelete
  9. kampung kat mana ni?
    kelantan ke?

    ReplyDelete
  10. sedap nya buah pelam epal!!! hehe..
    tapi buah mahkota dewa tak pernah jumpa.. huhu :)

    ReplyDelete
  11. wah, bnyak nya mkanan. sedap tuh !

    ReplyDelete
  12. buah mahkota dewa? apa rasanya? buah mungai tu apa?ekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. buah mhkota dewa utk kesihatan, buah munggai sdap klau masak gulai :)

      Delete
  13. lepas baca entry nie..terkejut tengok buah mahkota dewa..tak pernah rasa..hee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh, jgn mkn tau, buah ni xleh mkn mcm buah epal ja tau :)

      Delete
  14. hehee..bestnyer dapat balik kg..shida dah xde kmpung shida ni cucu yatim piatu huwaaa ;(

    ReplyDelete
  15. x pernah tgk jgk buah mahkita dewa dengan buah mungai tu,...

    amin.. insyaallah,, smoga kita dpt mnjejak kaki d tnh suci =)

    ReplyDelete
  16. 1st time dngar buah mahkota dewa..
    merah menwan..makan!

    ReplyDelete
  17. Mahkota Dewa? Tak pernah tau pun sebelum ni :)

    ReplyDelete
  18. sedapnye buah pelam epal tu..serius...pos kat saya boleh..hee

    ReplyDelete
  19. hehe . saya tertarik ngn buah buah tu .npk sedap je . nyum3. hehe

    ReplyDelete
  20. Wah macam2 ada di kampungkan... seronoknya...

    ReplyDelete
  21. Mahkota dewa? Org kedah pgl apa?

    ReplyDelete
  22. Hani pon xpernah jumpa buah mahkota dewa nie ..

    ReplyDelete